'Trei intr-o barca' de Jerome K. Jerome


Aparuta pentru prima oara in 1889, Trei intr-o barca, scrisa de Jerome K. Jerome, trateaza calatoria a 3 prieteni (plus cainele!) cu barca pe Tamisa, intre Kingston si Oxford. 

Autorul descrie, din perspectiva sa, pataniile amuzante prin care cei 3 (4) trec de-a lungul calatoriei, cu un umor adesea bazat pe ironie si sarcasm. George, Harris si Jerome (autorul) se gasesc intr-o zi sa planifice o calatorie cu barca pe Tamisa, cu scopul de a-si 'intari sanatatea' (doar erau ipohondrii convinsi). Zis si facut, intamplarile comice incep sa curga una dupa alta inca de la impachetarea bagajelor (ce vorbesc, pe mine m-a amuzat de la prima pagina), pana la 'debarcarea' in Oxford. De ce am pus in ghilimele.. aflati voi din carte :) 

Cainele, Montmorency, ii insoteste la fiecare pas in aventura pe Tamisa. 

Ce mi-a placut: faptul ca Harris mereu stie 'un locsor dupa colt unde se gaseste ceva ce nu s-a mai pomenit in materie de bautura'. Mi-a placut ca descrie situatii banale si te poti regasi in cele mai multe dintre ele, dar le trateaza atat de comic incat nu poti sa nu recunosti ca ai patit-o si tu si sa faci haz de necaz. Mi-a placut umorul folosit, in general, pe tot parcursul cartii. Mi-a placut lupta lui Montmorency cu ceainicul. Si indignarea lui Jerome la vazul barcutelor ce nu se dau din calea barcilor cu aburi (cu referire la un capitol anterior - veti intelege ironia dupa ce cititi cartea). 

Si totusi.. nu mi-a placut ca nu m-a tinut lipita de ea. Nu e genul de poveste la care devorezi paginile ca un salbatic si nu lasi cartea din mana pana nu intorci ultima fila. E mai degraba o carte din care savurezi cate un capitol seara, in liniste, cu un ceiut alaturi, citind lent fiecare fraza si gustand umorul din ele. Asta e farmecul ei. 


Pentru mine, are un 9/10.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu